Het ontstaan van het logo

Eigenaresse Diana Zuidweg op de foto met haar eigen ontworpen logo van Zuidweg Oogcontact.
Diana Zuidweg met het zelf ontworpen logo.

Precies datgene waar ik jaren over repte, ik wilde mijn logo zo graag zelf maken, gebeurde ineens. Op een verveeld moment tijdens een lezing schetste ik het op een notitieblok. Mijn pentekening is vervolgens door Olaf Stehouwer (visual artist) vertaald naar dit beeldmerk.

De bouwstenen van het logo:

Kader om het logo – Het vak optiek is niet in kaders te vangen, daarom heeft mijn logo open hoeken. Mijn beroep bevat techniek, mode & stijl, medische oogzorg en een stukje psychologie in het contact met mensen.

Perspectief in het logo – De diepgang en veelzijdigheid van het beroep opticien heb ik vooraf niet kunnen bedenken. Vandaar de extra diepte in het vierkant.

Ogen – Met open ogen nieuwsgierig zijn naar de wereld om je heen en met een knipoog een tikkeltje ondeugd toevoegen aan alle dag.

Zuidweg – Het is wie ik ben. Geboren en opgegroeid in een fijne en veilige omgeving met vader Ad, moeder Marrie en broer Miquel.

Oogcontact – Een krachtig woord wat slaat op mijn vak en mijn missie: “Echt contact is de kleur ogen van de ander onthouden.”

Nieuwsgierig naar het ontstaan van Zuidweg Oogcontact?
Klik hier.